Altermútua, la millor Alternativa a Autònoms

La irrupció de les firmes anglosaxones a Espanya es replicarà a Llatinoamèrica

Redacció.

Els passats 10 i 11 de novembre, Gericó Associates, consultora de Màrqueting i Comunicació per al sector legal, va inaugurar a Lima (Perú) el I Congrés Internacional de Màrqueting Jurídic i Comunicació Legal de Llatinoamèrica.

El Congrés, que va tenir lloc a l’Hotel Hilton Miraflores de Lima (Perú), va reunir a les primeres espases del sector de l’advocacia a Llatinoamèrica. Així, despatxos de la talla de Baker & McKenzie (Echecopar), Estudio RubioMiranda & Amado, Rebaza Alcázar, Hernández Ugarelly, Estudio Caro, Estudio Grau o Torres & Torres Lara, al costat d’altres reconeguts despatxos d’advocats de Xile, Colòmbia, Hondures i Equador, van tenir l’ocasió de conèixer de primera mà com el Màrqueting Jurídic i la Comunicació Legal s’erigeixen com a eines clau per a posicionar-se com a firmes de referència en el mercat i aconseguir l’anhelat avantatge competitiu respecte a competidors.

i-congreso-latam

Així, Marc Gericó, Managing Partner de Gericó Associates, va començar la primera jornada recordant als assistents les similituds entre el mercat legal espanyol i el peruà, tots dos països compartint una de les ràtios d’advocat per habitant més altes del món. A continuació, Gericó va analitzar i va exposar com el fenomen de la irrupció de les firmes anglosaxones a Espanya es replicarà en el mercat llatinoamericà amb l’anticipada arribada dels grans despatxos internacionals, incloses més firmes espanyoles. Davant d’aquest escenari, marcat per una alta concentració de competidors, i en el qual s’esperen moltes operacions de fusions entre despatxos, els plans de creixement corporatius hauran d’estar basats en una estratègia de Màrqueting de diferenciació.

En la següent jornada, Marc Gericó va donar a conèixer el Màrqueting Jurídic i els seus orígens, així com claus per a la captació de negoci per part de les firmes jurídiques. “Els despatxos d’advocats han de professionalitzar les seves àrees de Desenvolupament de Negoci i Màrqueting Jurídic, tal com succeeix en altres sectors. Solament així s’aconseguirà un creixement sostenible en el mitjà i llarg termini, en un context cada vegada més competitiu”, va remarcar Gericó.

Pel que fa a la Comunicació Legal, les intervencions van anar de la mà d’Alfonso Everlet, Soci i DirCom de Gericó Associates, qui va insistir en la importància de “fixar l’estratègia de Comunicació Corporativa orientada a la generació i captació de negoci. La Comunicació Legal és sobretot això: orientació a negoci”.

Posteriorment, Alfonso Everlet va posar l’accent en la importància d’integrar en les decisions estratègiques aspectes com les relacions amb els mitjans, la gestió de la reputació, la implementació d’un pla de posicionament digital i la Comunicació Interna.

i-congreso-latam-4

Everlet va clausurar el I Congrés Internacional de Màrqueting Jurídic i Comunicació Legal de Llatinoamèrica recalcant que, per generar negoci, l’objectiu de la Comunicació Legal és generar visibilitat i traslladar confiança, quelcom que ben gestionat es tradueix en reputació. “El 80% del valor d’una marca són intangibles. Es tracta de treballar la reputació de la marca per esdevenir allò que es vol semblar de cara a tots els nostres stakeholders”, va concloure el DirCom de Gericó Associates.

El congrés va finalitzar amb unes paraules del prestigiós advocat peruà D. Juan José Santivañez Antúnez qui va agrair als ponents la seva generositat per compartir el know-how del competitiu mercat europeu i va animar a exportar l’esdeveniment a altres capitals llatinoamericanes.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *