Capítol 2: El dia després al #novullpagar

Per Kevin Sànchez.

La maquinària administrativa catalana s’ha posat en marxa i alguns presumptes insubmisos han començat a rebre del Servei Català de Trànsit el requeriment d’identificar el conductor del suposat vehicle infractor. De moment es tracta tan sols d’un requeriment que busca la complicitat per part del ciutadà de declarar-se culpable per tal de que el Departament d’Interior pugui justificar convertir la denuncia en una multa efectiva. En efecte, la denuncia és fa difícil de justificar. En primer lloc, la majoria de les denuncies provenen del dia 1 de Maig, dia en que tingué lloc el 1r #novullpagar popular. Hi ha constància de que almenys, als peatges de Mollet i Girona Sud es van aixecar les barreres. Es tracta doncs, d’una tramitació del tot aleatòria; no es van apuntar totes les matrícules. En segon lloc, quan es notifica una infracció que el Reglament General de Circulació sí que estableix, com és la de sobrepassar el límit de velocitat, s’adjunta una fotografia que dóna un alt grau de seguretat i de certesa en la tramitació de la denuncia. I en tercer lloc, existeix un dèficit de veracitat i rigor inherent al fet de que els treballadors de les guixetes van apuntar les matrícules dels vehicles a mà en blocs de notes o peces de paper.

La resposta des del moviment #novullpagar no s’ha fet esperar i algunes entitats com Prou Peatges disposen d’al·legacions per a recórrer el requeriment del Servei Català de Trànsit. Per una banda es demana la nul·litat de ple dret de l’expedient sancionador incoat d’acord amb la Llei de procediment administratiu comú. També es considera vulnerada la Llei de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya que podria suposar un presumpte delicte de prevaricació administrativa d’acord amb l’article 404 del codi penal. I per últim, es considera que no hi pot haver cap denúncia d’acord amb la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària. Per tots aquests motius l’entitat sol·licita l’examen de l’expedient administratiu, la suspensió del termini donat per a facilitar les dades del conductor del vehicle i en conseqüència l’arxiu definitiu d’aquest procediment que resulta nul de ple Dret.

No hi ha doncs, cap fonament jurídic que suporti les preteses multes intimidatòries de fins a 100€ amb les que es pretén sancionar als conductors.

Els peatges catalans fan olor de socarrim; com és que s’han prorrogat les concessions de peatges sobradament amortitzats? Les xifres, els delaten.

3 comments

  1. Dubte:

    Davant els requeriments per identificar els propietaris del vehicles com hem d’actuar atès que les al.legacions que ja corren per la xarxa no se si son un cops ja ens hem identificat o no.

    En aquest sentit seria bo com actuar. Ens identifiquem? Si ho fem quin és el següent pas? Cas que sigui aconsellable no identificar-se quin pas seria el següent? salut i força

  2. Diuen que els conductors que van pasar les dades a Trànsit han començat a rebra notificacions per part d´Abertis,m´agraderia saber si Trànsit està cometen un delicta pel fet de pasar les dades a Abertis?

    Gràcies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.