Comunicat del ICAB en relació al dret a l’autodeterminació.

Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona.
Barcelona.

Barcelona 8/1/2013. Davant el Comunicat de premsa enviat ahir per la Comissió de Defensa dels Drets de la Persona i del lliure exercici de l’advocacia en relació al dret d’autodeterminació, el Col·legi d’Advocats de Barcelona vol aclarir:

1. Es tracta d’unes reflexions emeses per l’esmentada Comissió, que té autonomia tal com recull l’article 93.8 dels estatuts, per fer les comunicacions que consideri oportunes identificant-se com a Comissió i sense atribuir-les a la Corporació.

2. La Comissió de Defensa és una de les 14 comissions de persones col·legiades del Col·legi d’Advocats de Barcelona. L’opinió oficial d’aquesta corporació l’expressen els comunicats i notes de premsa emesos per la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats de Barcelona.

3. El posicionament institucional de la Corporació continua sent el de la “Declaració institucional de la Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona”  emès el passat 31 d’octubre i que reproduïm novament per a la vostra informació:

“La Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona (ICAB), davant de l’intens debat social i polític que viu Catalunya i com a representant d’un col·lectiu històricament i especialment sensible als valors democràtics del país, fa pública la següent declaració:

Les lleis, siguin del rang que siguin, han de ser promulgades, derogades o modificades d’acord amb les necessitats de la voluntat popular, expressades periòdicament i democràticament.

Aquestes necessitats per naturalesa són prèvies, evolutives i canviants. El fet sempre precedeix el dret.

La Junta de Govern de l’ICAB, conscient de representar un ampli col·lectiu de juristes de totes les ideologies, sensibilitats i sentiments, expressa el seu suport perquè es treballi dins del marc de respecte als drets fonamentals, tant individuals com col·lectius, i perquè la societat pugui avançar lliurement en el desenvolupament del que hagi estat expressat a les urnes amb la fermesa, seny, seguretat jurídica i profund sentit democràtic que sempre ens ha caracteritzat.”