Són les set de la tarda, surto del despatx on faig pràctiques i enfilo Passeig de Gràcia, tombo al carrer Mallorca i continuo caminant fins aturar-me en un gegantesc bloc d’edificis front el Col·legi d’Advocats de Barcelona. Un d’aquests edificis on quan és hora punta, es nota que és hora punta; Veus tants advocats i homes de negocis que si no n’has vist tants, no n’has vist cap mai. Pujo fins la sisena planta. Avui faré la meva entrevista a en Daniel Sot i n’Agustí Sot, socis d’AOB Advocats. M’expliquen que ja existia una forta competència quan van començar a endinsar-se en el mon de l’advocacia. Parlem molt de la xarxa, que no de les xarxes socials, també d’aquells valors que tot advocat hauria de posseir i transmetre als clients; Aquesta és la raó d’aquesta entrevista. Preguntar sobre els darrers rumbs que pren l’advocacia.
Com diferenciar AOB Advocats front a la resta de despatxos?
Sobretot pels nostres sòlids valors i un seriós compromís amb el clients. Credibilitat. Si assegures al client que obtindrà resposta en 24 hores, donar-li en 23h. Això vol dir aportar credibilitat. Però, per damunt de tot, professionalitat.
La importància d’ésser a la xarxa?
Considerem molt important el fet d’estar present a la xarxa, d’ésser accessibles a través d’aquesta als clients. Aquesta és la diferència que ha marcat que a dia d’avui tinguem un despatx al Passeig de Gràcia i no a qualsevol altre lloc.
I les xarxes socials?
Hi ha una gran diferència entre ésser a la xarxa i a les xarxes socials. Per nosaltres, la primera és una eina per a resoldre consultes, una eina a través de la qual poder arribar a assessorar el clients. Les xarxes? Per nosaltres, la seva principal funció és la d’interactuar amb el client i amb altres professionals del món del Dret. Són eines per a captar clients i interactuar amb ells, però, no per resoldre consultes.
Quina és la importància del networking?
A dia d’avui és primordial estar en contacte amb altres advocats i professionals de sectors connexes. Al cap i a la fi, un advocat ven els seus serveis.
Advocats comercials?
Exacte. Un advocat ha de ser tècnic, però, també comercial. Sense dubte. És, però, un fet que s’ha pogut veure de manera negativa des de la pròpia societat. I un advocat no és més que un prestador de serveis, si els clients no piquen a la teva porta, has d’anar-los a cercar.
Despatx generalista o especialitzat?
Ens considerem especialistes en ser generalistes. Nosaltres apostem per un servei integral en el qual el client ens porti tots els seus problemes. Aquesta professió està basada en la confiança, i per això, volem que el client hi confií tots els seus assumptes legals a un sol advocat. En cas, però, que no puguem oferir aquest assessorament nosaltres mateixos, comptem amb col·laboradors del despatx que poden resoldre qualsevol altre assumpte.
Plans de futur teniu a 5 anys vista?
Expandir-nos. Explorar altres mercats, sense oblidar ni deixar de banda l’actual mercat en el qual treballem. És molt important internacionalizar-se, però, sense detriment del mercat nacional.
Principals objectius?
Expandir-nos a la resta del mercat nacional i una vegada assolit, obrir-nos al mercat internacional. Per altre banda, també formem part de la xarxa internacional ETL International, una de les més influents de tot el continent.
Aliances i partnerships?
Sense dubte. Les fusions són operacions delicades. Són com una parella d’enamorats. Primer, arriba el coqueteig, la coneixença, i després la confiança, el compromís i el matrimoni. AOB està obert a col·laboracions i partnerships; Actualment col·laborem amb altres firmes i diversos advocats. Primer s’han d’establir bones relacions de compromís i confiança.
És el de l’advocacia un món amb molta competència?
Sí. Però, des de que vam començar aquesta aventura ja ho era. Per això nosaltres som partidaris de la innovació i l’enginy constant, donat que són les eines que ens fan créixer dia a dia, que ens fan destacar per el que som, un equip constant, amb ganes i que ho dona tot per el client i cas.
Per acabar alguna novetat que ens vulgueu desvetllar?
Cada any ens marquem un full de ruta a seguir. En breus, començarem a portar a terme videoconferències amb els clients.