Redacció.
El conseller de Justícia, Germà Gordó, va reiterar divendres tarda, durant el seu discurs en el marc de la celebració de Sant Raimon de Penyafort a Tortosa, que “el Govern català està en contra de la privatització dels Registres Civils. No ho acceptarem, en farem batalla. I compto amb el recolzament dels advocats, procuradors i la immensa majoria d’associacions judicials d’aquest país.” En aquest mateix sentit, ha anunciat “nosaltres ho volem aturar, però vull donar una dada de tranquil•litat. Vull assegurar als més de 300 funcionaris adscrits als Registres Civils de Catalunya que continuaran en el seu lloc de treball si finalment hi ha una privatització.”
L’ICAB es congratula que el Govern de la Generalitat se sumi al rebuig contra la privatització del Registre Civil
L’ICAB també ha reiterat el seu posicionament, que ha estat inamovible des del 2013, en defensa del Registre Civil com a servei públic i instrument de garantia dels drets bàsics de la personalitat i de conservació i publicitat de les dades de l’estat civil dels ciutadans. També mostra la seva solidaritat amb els funcionaris i resta de ciutadans que es poden veure afectats pel procés endegat pel Govern de l’Estat.
Per això, s’ha congratulat de les paraules del Conseller de Justícia, Germà Gordó, pronunciades divendres passat a Tortosa en contra de la privatització dels Registres Civils i mostra el seu recolzament contra aquest procés privatitzador.
L’ICAB també recorda que la forma de portar a terme la reforma del Registre Civil ha estat inadequada i qüestionada davant del Tribunal Constitucional. El fet que l’instrument utilitzat hagi estat el Reial Decret Llei resulta contrari a la Constitució, perquè no s’ha justificat en cap moment la necessitat “extraordinària i urgent” de la seva aprovació.