L’ICAT i el Port analitzen el marc jurídic de l’activitat portuària a les III Jornades de Dret Portuari de Tarragona

Redacció.

La tercera edició de les Jornades de Dret Portuari de Tarragona ha permès analitzar a fons la realitat jurídica de les activitats empresarials en l’àmbit portuari, tant des d’un punt de vista de Catalunya i l’Estat com a nivell internacional. La jornada, que tenia el doble objectiu d’aportar coneixements en aquest àmbit als professionals del dret i, d’altra banda, que les empreses del Port de Tarragona puguin gaudir de professionals especialitzats en el seu marc jurídic, s’ha celebrat aquest matí a les instal·lacions de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Tarragona, gràcies a la col·laboració entre aquesta institució i el Port de Tarragona. Hi han assistit una vuitantena de persones, entre professionals del dret i estudiants.

NP balanç jornada dret portuari

La III Jornada de Dret Portuari de Tarragona ha constat de 4 ponències. La primera s’ha centrat en el règim econòmic i financer dels ports comercials, comparant exemples d’Europa i Llatinoamèrica. Ana Maria Pita, catedràtica de Dret Financer i Tributari de la Facultat de Ciències Jurídiques i del Treball de Vigo, ha explicat que als ports se’ls exigeix autosuficiència econòmica i competència entre ells, fent una anàlisi comparativa del règim jurídic dels ports iberoamericans. Per la seva banda, Carmen Ruíz Hidalgo, professora de Dret Financer i Tributari de la mateixa facultat, ha analitzat el règim de ports del nord d’Europa, remarcant la falta de transparència dels mateixos.

La segona ponència ha tingut com a objecte el futur de la legislació de ports a Catalunya. L’ha impartit Luís Angosto Poza, assessor jurídic de la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat, que ha incidit en que un dels objectius de la futura llei és que els ports tinguin les infraestructures necessàries per atendre correctament als seus usuaris, un objectiu que només es podrà assolir amb una administració portuària àgil, eficient i transparent.

La tercera de les ponències ha aprofundit en les responsabilitats derivades d’un accident laboral en el domini públic portuari. El ponent, José Antonio Ferrando Morellón, cap de la Inspecció de Treball i Seguretat Social a Tarragona, ha detallat els mitjans de prevenció de riscos i qui són els responsables d’activar-los, explicant l’actuació de la Inspecció de Treball en l’àmbit portuari.

L’última de les ponències ha analitzat la relació entre el procediment concursal i l’Administració Portuària. Concepción Ordiz Fuertes, Advocada de l’Estat i Secretària General de la Societat Estatal de Participacions Industrials, ha desenvolupat el paper de les Autoritats Portuàries en un procediment concursal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.