“Més enllà de guerres de preus, l’assessorament jurídic ha de ser de qualitat”

Per A. Salvador.

Barcelona.

Avui entrevistem a l’Ana Morera, Directora General de Morera Asesores & Auditores, conjuntament amb Frederic Borràs, Responsable Mundial d’Auditoria de la xarxa internacional IECNET.

L’Ana Morera ens rep al seu despatx situat en els Edificis Trade de la Ciutat Comtal; Morera Asesores & Auditores, en breus celebrarà el seu 65º aniversari, però, tot lo contrari a seguir encadenats al passat, la firma demostra que té ímpetu per créixer, guanyar força a la capital catalana i en obrir-se al mercat internacional.

La nostre filosofia es podria resumir en estar sempre propers al client, anticipar les seves necessitats i donar la resposta adequada en cada moment”, ens exposa Morera.

Ana Morera i Frederic Borràs

Reptes i objectius

“El nostre repte més important és seguir mantenint, fins i tot augmentar un equip de professionals amb talent i formats constantment que siguin capaços d’anticipar-se als problemes dels clients, podent oferir solucions d’alt nivell”.

La firma celebrarà en poc temps el seu 65º aniversari, una fita que ve acompanyada de la “satisfacció de seguir creixent, consolidar els nostres serveis internacionals i, per sobre de tot, seguir sent els assessors i auditors de confiança dels nostres clients”.

“Aquest creixement, però, no es pot realitzar de manera industrial, sense tenir en compte que un dels pilars fonamentals de la nostre firma ha sigut i és el tracte proper i personalitzat a cada un dels nostres clients”. Per altre banda, Morera ens descobreix que, properament, també integraran un despatx d’advocats especialitzat en el Dret fiscal, amb una llarga experiència en aquest àmbit.

IECnet: el salt de Morera Asesores & Auditores a la internacionalització

L’any 2014, la firma va entrar a formar part de la xarxa internacional IECnet, amb aquesta decisió, segons Frederic Borràs, la firma va guanyar “dimensió internacional”. Aquesta obertura al mercat internacional a través d’IECnet resulta per a Borràs “un important pas en una econòmica cada vegada més globalitzada on poder acompanyar als nostres clients a l’exterior és un valor afegit cada dia més imprescindible”.

“En un moment com l’actual on moltes empreses espanyoles s’estan internacionalitzant, és un gran valor per Morera poder oferir els nostres serveis a través d’IECnet a 55 països del món”, exposa Borràs.

IMG_4327

Un mercat competitiu on el que hauria d’imperar és la qualitat

Des del començament de la crisis, ens explica Morera, la tendència ha sigut la d’internalitzar molts serveis. No obstant això, per a Morera les empreses han de tenir en compte que la seva dedicació principal ha de ser la de centrar tots els seus esforços en el seu negoci i no haurien de minvar la seva força de treball en portar els seus propis assumptes jurídics, fiscals, etc… L’opció més adient és la externalització, encara que pugui semblar lo contrari a curt termini.

Molt abans del començament de la crisis, era molt normal veure com les empreses solien externalitzar la prestació de serveis jurídics a diferents despatxos d’advocats. Era una imatge comú d’aquells dies veure com una empresa confiava els seus assumptes mercantils a un despatx, els laborals a un altre i els fiscals a un tercer… No obstant això, “després del terratrèmol causat per la crisis, aquelles empreses que externalitzen els seus serveis busquen un servei integral, a través del qual es puguin estalviar costos; moltes vegades inherents al fet de tractar amb diferents advocats a la vegada”, ens explica l’Ana Morera. “En aquest sentit estem treballant nosaltres: ens dirigim cap a l’ampliació dels nostres serveis per tal de poder oferir serveis integrals als nostres clients”.

La crisis ens ha portat, també, a que molts clients demanin rebaixes en les minutes, sobretot en les dels departaments comptable o tributari, més que en el legal. No obstant això, “no podem oblidar que, més enllà de guerres de preus, l’assessorament jurídic ha de ser de qualitat”, afirma Morera.

“Per poder ser competitius en el mercat actual, lo més important és poder comptar amb un bon equip, solvent i tècnic; un equip que estigui al dia de totes les novetats, actualitzat. D’aquesta manera és possible poder donar al client la màxima qualitat, avançar-se a les seves necessitats i poder ser els seus assessors i auditors de confiança”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *