L’ICAB aposta per l’internacionalització a través del networking amb advocats de més de 30 països

Redacció.

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, i el conseller de justícia, Carles Mundó, van inaugurar aquest passat dijous, la IV edició de la Fira Internacional de l’Advocacia. Una iniciativa de l’ICAB, que va tenir lloc durant el dijous i divendres de la darrere setmana, enfocada a promoure la internacionalització i el networking de l’advocacia barcelonina amb lletrats d’arreu del món.

La IV Fira Internacional de l’Advocacia va tenir el lema ‘Next stop: Barcelona connection’ i va permetre reunir advocats i advocades de la corporació amb lletrats de més d’una trentena de països: Alemanya; Argentina; Azerbaidjan; Bèlgica; Bòsnia i Hercegovina; Colòmbia; Dinamarca; Estats Units; Emirats Àrabs Units; Finlàndia; França; Índia; Irlanda; Itàlia; Japó; Kazakhstan; Letònia; Marroc; Mèxic; Polònia; Regne Unit;  República Txeca; Ruanda; Romania; Rússia; Sèrbia; Suïssa; Turquia; Veneçuela;  Xile i la Xina.

Oriol Rusca, inaugurant la fira de ladvocacia

Per Oriol Rusca, degà de l’ICAB, “la primera Fira Internacional de l’Advocacia es va inaugurar l’any 2013. Des d’aquella edició vam aconseguir la internacionalització de l’advocacia de Barcelona fes un gran pas endavant”. Així mateix, va exposar que “l’ICAB té entre les seves prioritats la internacionalització dels seus advocats. En aquest sentit, la fira és una eina molt útil per ajudar als nostres col·legiats a ampliar els seus contactes, així com, a generar negoci. La nostre intenció es buscar que la fira sigui lo més internacional possible i així ho hem aconseguit de nou aquest any; hem reunit a advocats de més de 30 països diferents”.

Per la seva banda, el Conseller de Justícia, Carles Mundó, va ressaltar la importància de l’advocacia com a dinamització de la internacionalització de l’economia catalana.

Activitats de la Fira

Precisament per promoure el networking entre els advocats i advocades participants a la Fira es va realitzar diferents activitats. A més, com a novetat per fomentar la participació i el dinamisme de la firma, es va lliurar un passaport a tots els assistents de la Fira amb la finalitat que participessin en totes les activitats. Per cada sessió que realitzessin tindrien dret a un segell, i un cop omplert tot el passaport es facilitaria una butlleta per a un sorteig.

Speakers Corner

Es tracta d’entrevistes en grup, d’un màxim de 5 advocats/des, en les quals els participants donaven a conèixer el seu despatx. L’activitat estava liderada per un representant d’una ciutat que feia d’amfitrió i que promovia entre els advocats participants que expliquessin les singularitats que suposa exercir en un determinat país.

Entrevistes amb els Speakers i Face to Face

Es tracta d’entrevistes concertades entre els propis assistents o bé amb els ponents dels Speakers Corner. Aquestes entrevistes es feien en un espai propi habilitat per poder parlar amb calma i sense cronòmetres. Per concertar aquesta entrevista es podia utilitzar el “Visible Twitter”, un panell on es visualitzaven els tuïts dels participants.

Speed networking

És una combinació de ‘Speed Dating’ i ‘Business Networking. A través d’aquestes sessions, l’ICAB buscava que els participants de la Fira poguessin conèixer de forma ràpida altres advocats, intercanviar la seva targeta de visita i explicar els seus objectius de negocis i interessos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *