La Fira de l’Ocupació de l’ICAB es consolida com un èxit per a l’inserció dels advocats

Redacció.

La 2a Fira de l’Ocupació de l’ICAB es consolida com a punt de trobada i intercanvi entre despatxos d’advocats i candidats de perfil jurídic que cerquen ocupació. Aquesta iniciativa, celebrada al llarg de tota la jornada del darrer dijous (de 10 a 19h) a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, va néixer l’any passat sota l’impuls del Servei d’Ocupació i Orientació Professional (SOOP) amb l’objectiu de ser un punt de referència per a professionals del Dret – advocats/des, associats, i estudiants en general que cerquen la primera feina o volen fer un canvi professional, així com per a despatxos i altres entitats que cerquen candidats per a les seves vacants d’àmbit jurídic.

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, ha inaugurat la Fira de l’Ocupació i ha destacat que amb la 2a edició de la Fira “aquesta Corporació ofereix de nou una iniciativa per ajudar les persones que busquen incorporar-se al món laboral i dóna noves oportunitats als advocats/des, especialment a aquells que arran de la crisi econòmica han de “reinventar” el seu futur”.

Així mateix, Rusca ha exposat a El Jurista que “hem tingut un èxit molt gran per part d’assistència i participació dels despatxos. Els companys i companyes s’han adonat que iniciatives com aquestes ajuden a sumar a favor de l’advocacia de Barcelona“.

Aquest any hem tingut moltes més inscripcions que els darrers anys. La fira no està dirigida només als nous col·legiats, sinó, també, a companys amb perfils més seniors que busquen reorientar la seva carrera professional“, ha apuntat el degà de l’ICAB.

Mentre que la diputada de la Junta de Govern responsable del Servei d’Orientació i Ocupació Professional, Carme Adell, ha destacat que “enguany la Fira de l’Ocupació ha augmentat el nombre de despatxos participants, elevant-lo a un total de 22, i als quals s’ha de sumar l’assistència d’empreses “head hunters”, i ha afegit que “en aquesta segona edició s’han ampliat també els tallers sobre habilitats professionals de l’àmbit jurídic i també s’han donat a conèixer experiències d’emprenedoria per tal de consolidar la Fira de l’Ocupació com un espai de referència per als professionals que cerquen o volen canviar de feina i per a les empreses que busquen candidats de perfil jurídic”.

Què han pogut podran fer els assistents a la Fira de l’Ocupació?

En el marc de la 2a Fira de l’Ocupació, candidats i candidates han pogut lliurar el seu CV i presentar-lo a les ofertes de treball dels despatxos d’advocats presents i també han pogut establir un primer contacte amb els responsables de selecció de despatxos professionals i altres entitats amb presència a la Fira.

Enguany han estat presents a la Fira: BAKER & MCKENZIE BARCELONA, BUFET LLINÀS, CAIXABANK, CUATRECASAS, GONÇALVES PEREIRA, DASS Abogados & Rechtsanwälte, DELOITTE, GARRIGUES, GRANT THORNTON Asesores, HAYS RECRUITING EXPERTS WORLDWIDE, ITERLEGIS, MANUBENS Abogados, MATCH headhunting, MONEREO MEYER MARINEL·LO, NATIONALE-NEDERLANDEN, NET CRAMAN Abogados, PEREZ LLORCA, PERITOS JUDICIALES BARCELONA, RAMON Y CAJAL Abogados, RANDSTAD, ROCA JUNYENT, ROUSAUD COSTAS DURAN i URIA MENÉNDEZ.

Estand de l’ICAB

A més dels estands dels despatxos i dels patrocinadors, a la Fira de l’Advocacia hi havia un estand del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona per donar a conèixer l’oferta formativa, especialment el Postgrau de Pràctica Jurídica (EPJ) i la propera edició de Màsters ICAB, que s’impartiran a partir de setembre –octubre 2017. En aquest estand, els estudiants dels darrers cursos de Dret han pogut associar-se a l’ICAB amb unes condicions preferents (associació gratuïta durant el primer any i l’obsequi d’un exemplar del nou Codi Civil de Catalunya editat per Tirant Lo Blanch).

Tallers

En el marc de la Fira també s’ha facilitat assessorament personal per elaborar els currículums i com enfocar una entrevista professional, s’han donat pautes dels aspectes que s’han de tenir en compte per crear i/o consolidar el despatx professional i també s’han ensenyat habilitats per ajudar els professionals a posar en marxa el seu negoci i/o consolidar-lo o bé promocionar-se professionalment.

En aquest sentit, s’han realitzat el taller sobre “L’exercici de l’advocacia mitjançant una societat professional” i dos tallers de LinkedIn: “Optimitza el teu perfil a LinkedIn per potenciar la teva marca personal” i “Descobreix les pàgines d’empresa de LinkedIn per donar a conèixer el teu negoci, la teva marca i els teus productes”.

També s’ha explicat el funcionament del Servei d’Ocupació i Orientació Professional i com accedir a la plataforma d’ofertes laborals de la Borsa de treball del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. I finalment  s’han exposat tendències innovadores en el sector jurídic :“Com relacionar-se amb els clients a través de les APP i plataformes digitals”, “Cooperant per transformar el dret i la professió” i “Estratègies innovadores en serveis jurídics preventius i noves formes de pagament dels clients”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *