Barcelona Fashion Summit 2016: Les claus per créixer

Per Tito Rodríguez
Barcelona,

Un any més Modaes.es organitza el Barcelona Fashion Summit, l’esdeveniment més rellevant del negoci de la moda a Espanya, on s’han reunit més de 500 professionals del món de la moda al Palau de la Música Catalana de Barcelona, es aquesta edició titulada Keys for Growth s’ha mantingut la línia del com, quan i on que ja va es va apuntar a la darrera edició que es va titular Nous mercats, nous reptes i nous consumidors.

Desprès d’una breu intervenció de Jordi Baiget, Conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, on es va destacar el paper de la indústria de la moda com a revitalitzant del sector industrial català, s’han definit les línies d’actuació de les administracions -creixement i eficiència- per treure el màxim rendiment als recursos escassos i els actius ja existents en vies d’obtenir el resorgiment d’un sector logístic propi.

Les intervencions s’han dividit en sessions matinals i de tarda, les quals han tingut les eves respectives taules rodones. Els protagonistes del sector de la moda han tret a escena les seves pròpies vivències, Lluís Bassat (Ogilvy), Clemente Cebrián (El Ganso) o Susana Ortega (Blanco) són alguns dels noms propis d’una jornada clau per entrendre com créixer en el sector de la moda.

La primera sorpresa ve del creatiu i gurú publicitari, Lluís Bassat, la seva exposició tractava sobre la creativitat, i per explicar la seva manera d’entendre-la ha posat en escena tot un seguit d’exemples on destaca la força de veure les coses d’una altra manera, plantejar-s’ho tot, parla del fet que arriscar-se tant en el món de la moda, com a l’empresa, suposa un exercici necessàri per seguir motivats i fer la feina ben feta.

En una segona intervenció, Pedro López, en representació del grup inversor de capital de risc Permira, ha explicat el paper cada vegada més rellevant dels inversors en la capitalització dels actius que les empreses de moda poden aportar als accionistes. L’objectiu dels inversors passa per superar les expectatives del consumidor amb una marca amb clara diferenciació.

Companyies com LMVH -grup de luxe propietari de Louis Vouitton- o el mismíssim Valentino, s’han apuntat al grup d’empreses que s’han sumat a la capitalització de recursos mitjançant la inversió, per decidir si una empresa és apta per poder ser incorporada a la cartera d’inversions es valora amb un model que és denominat Touchpoint que es basa en cinc factors clau per valorar un actiu:

  1. Marca diferenciada
  2. L’Equip de disseny i la organització
  3. El producte
  4. Els canals de comunicació
  5. El consumidor

L’afirmació que ja insinuava Pedro López a la seva ponencia, va ser l’eix central de la taula rodona, on es van congregar per debatir ‘el pas endevant de Pyme a gran empresa’, els representants de El Ganso (Clemente Cebrián), Mustang (Sergio Ros), Scalpers (Borja Vázquez), Gocco (Javier de Rivera), y la consultora KPMG (Eva Abrams).

La dinàmica va ser pregunta-resposta i val a dir que van sortir afirmacions molt interessants com:

“Per aconseguir que una Pyme creixi els líders han d’aprendre a “apartar-se” i deixar madurar l’equip”

“Mai s’ha de perdre la sensació d’anar a treballar sentint que l’empresa es teva”

“Els diners són necessàris fins que fas caixa, desprès és el resultat. No s’ha de treballar pels diners”

“Entrar en la recerca de finançament és un procés on cal desprendre’s de pors, acceptar el canvi, tenir un gran equip i pensar en positiu”

“La part més difícil de delegar en una Pyme és aquella en la que et sents que més domines”

Altres claus de la sessió matinal

Finalitzada la taula rodona va donar inici la ponència de Luis Lara, membre de la consultora KPMG, el qual ens va parlar sobre els 8 value drivers per multiplicar el creixement.

 

Tagged:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.