L’advocat junior com a ambaixador de la marca del despatx

María-Jesús-González-Espejo-Maricruz PadillaPer María Jesús González-Espejo

Sòcia directora d’EmprendeLaw

Maricruz Padilla

Becaria d’EmprendeLaw

Que són les persones les que aporten valor a una empresa és innegable, però en un despatx d’advocats aquesta afirmació adquireix encara més sentit. I és que l’èxit d’un despatx depèn fonamentalment de la tasca dels seus advocats. Sobre aquest treball es construeix la reputació del despatx i és aquesta la que genera la confiança necessària perquè el client t’esculli.

Una firma que vulgui establir una forta marca ha de ser conscient que els seus advocats són els seus actius més importants i que impulsar el seu desenvolupament i compromís és la forma més segura de guanyar avantatge enfront dels competidors. És aquí on cobra especial rellevància la figura de l’advocat junior, una “fulla en blanc” en el qual el despatx pot pintar, amb art i tècnica els seus valors, missió, la visió i la cultura corporativa sobre la qual es recolza la marca. L’advocat junior ha d’estar al centre de l’estratègia de fidelització del capital humà, que avui rep sovint el nom d’employer branding.

Per això, és necessari que el despatx inverteixi temps, esforç i mitjans tant en la ràpida integració i adaptació del jove professional com a afermar el seu compromís amb el projecte empresarial. Aquesta inversió no solament repercutirà en el prestigi del propi despatx, sinó que és, a més, un estímul per als advocats, doncs els hi dóna una oportunitat per a la seva evolució professional, que serà una motivació extra.

Una estratègia de fidelització dels advocats joves ha de recolzar-se, en la nostre opinió, en tres pilars fonamentals:

Accions dirigides a acollir i recolzar als nous professionals durant l’inici de la seva activitat en la firma: és essencial que els advocats nouvinguts se sentin part de l’equip des del primer moment, per la qual cosa crear un programa d’acolliment és una de les millors maneres per contribuir a la seva ràpida adaptació al despatx. Aquest programa inclourà formació en els aspectes estratègics sobre els quals hagi de tenir coneixement el nou advocat; en el maneig de les eines de treball; en les regles i procediments interns, així com permetrà als nous incorporats conèixer a la resta de professionals. L’objectiu és facilitar la integració del jove professional en l’organització de la forma més ràpida possible. A més és interessant utilitzar la figura del mentor, és a dir l’assignació als recentment incorporats d’un advocat veterà com a suport, almenys durant els primers mesos. Es tracta d’instaurar un programa de “mentoring” o tutoria, que permet als joves aclarir els seus dubtes, preocupacions i idees, a través dels qui ja tenen l’experiència i coneixements. Amb això, els mentors es converteixen en “algú de qui aprendre” i, al mateix temps, desperten en els advocats junior el sentiment de formar part de la firma.

En segon lloc, les accions dirigides a dotar al jove advocat d’una carrera professional clara, doncs per aconseguir que adquireixi compromís amb el projecte empresarial exigit per part del despatx, aquest ha de tenir clar el que pot esperar i donar.

En tercer lloc, serà necessari tenir un sistema de retribució ben construït, d’acord amb el mercat i amb les expectatives dels nostres professionals. Part d’aquesta retribució podrà consistir en activitats de formació, que ofereixen l’oportunitat perfecta per inculcar l’estratègia i el sistema de treball del despatx. Al mateix temps, implantar aquests programes de formació afavoreix el perfeccionament dels coneixements que ja posseeixen aquests professionals i, sense dubte, el desenvolupament de noves habilitats, com a competències comercials o de treball en equip, la qual cosa redundarà en el bé de la firma i en la construcció d’una marca més potent.

En definitiva, els advocats junior són una peça clau de l’èxit de qualsevol despatx que tingui un projecte ambiciós de futur. Els advocats de la firma han d’estar al servei dels clients i la firma  al servei dels seus advocats i per a això és necessari definir i implantar una estratègia d’employer branding, recolzada en els pilars de l’acolliment i suport; la remuneració justa i la carrera professional clara. L’advocat junior és un ambaixador de la marca dels seus despatxos i la seva marca té per tant que dotar-li de les eines necessàries perquè sempre senti orgull de representar-la.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *