El TS permet utilitzar una marca competidora com a paraula clau a Google Adwords

Redacció.

El passat 15 de febrer de 2017, en una sentència pionera a Espanya, el Tribunal Suprem (TS) va resoldre que el fet d’utilitzar la marca d’un competidor com a paraula clau (keyword) en el servei de Google Adwords no suposa cap infracció marcaria ni tampoc cap acte de competència deslleial.

Amb aquesta sentència, es posa fi al litigi iniciat per ASCENSORS ORONA, SOCIETAT COOPERATIVA el 2013, quan aquesta va denunciar a CITYLIFT, S.A. arran de la utilització de la paraula clau “Orona” en l’eina publicitària Google Adwords. En resum, el TS considera que aquesta utilització no vulnera ni la legislació de marques, ni la de competència deslleial, ja que l’anunci “proposa una alternativa als serveis del titular de la marca notòria, sense oferir una imitació d’aquests serveis, sense causar una dilució de la marca i sense menyscabar les seves altres funcions, pel que suposa una competència sana i lleial al sector dels serveis de manteniment d’ascensors que, per tant, constitueix una <<causa justa>> que exclou l’antijuridicitat de la conducta”.

Cal subratllar que CITYLIFT va ser l’empresa pionera del manteniment d’ascensors multimarca a Espanya, una tendència que s’ha generalitzat al sector durant els últims anys. Així mateix, CITYLIFT s’ha caracteritzat des dels seus inicis per la lluita contra els abusos en el sector de l’elevació, advocant sempre per la liberalització del mercat i la supressió de les clàusules abusives en els contractes de manteniment subscrits amb els consumidors. De fet, l’empresa de Girona ha assessorat jurídicament a molts dels seus clients en litigis originats per un canvi d’empresa conservadora, obtenint múltiples pronunciaments observant la concurrència de clàusules de durada i de penalització nul·les per abusives, en contractes del sector.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *