Dentons i People Intouch oferiran un servei integral de canals de denúncia

Redacció.

1 de gener de 2021.

Dentons s’ha associat amb People Intouch per a oferir un servei integral que ajudi a les empreses a l’hora d’implementar canals interns de denúncia en compliment amb la Directiva de protecció al denunciant (coneguda com a Directiva “Whistleblowing”). La normativa europea, que va entrar en vigor al desembre de 2019 i que els Estats membres hauran de transposar abans de desembre d’enguany, obliga les companyies a implementar canals de denúncia segurs, que, en tot cas, garanteixin la protecció dels denunciants de pràctiques irregulars que tinguin lloc en el si de les companyies.

Amb aquest acord, totes dues organitzacions posen en marxa una iniciativa que combina el coneixement jurídic de Dentons, per a ajudar a les empreses a una correcta implantació de sistemes efectius de compliance, amb la plataforma SpeakUp de People Intouch, una eina que proporciona a empreses de totes les grandàries una solució integrada i completa per a denunciar problemes de compliment a qualsevol hora i de manera anònima.

El moment d’actuar és ara, en particular per a les empreses que operen en els Estats membres de la UE”, assenyala Diego Pol, soci director de Compliance de Dentons a Espanya i codirector de la pràctica a Europa. “L’aplicació d’un marc eficaç de denuncia no ajudarà únicament a garantir el compliment de la legislació nacional i de la UE, sinó que també reforçarà i promourà una cultura empresarial ètica. A més, tenir una manera segura de reportar les irregularitats internes ajudarà les empreses a identificar i abordar els problemes des del principi i, en última instància, a gestionar el risc reputacional”.

Dentons

La plataforma SpeakUp integra els informes web i telefònics en una única eina de comunicació segura i fiable, de manera que el denunciant pot reportar qualsevol activitat irregular a través de mecanismes tan simples com deixar un correu de veu o escriure un missatge de text en el seu idioma natiu. La plataforma ofereix cobertura de 249 països/regions i més de 75 idiomes.

És important tenir un mètode simple que permeti detectar fàcilment els senyals de les males accions percebudes“, sosté Maurice Canisius, director general i copropietari de People Intouch. ”Si els canals de denúncia són difusos i complexos, la barrera que impedeix a les persones denunciar serà major. Simplificar aquests canals és un element clau d’un programa SpeakUp reeixit”, va afegir.

Aquesta iniciativa forma part de les que Dentons ha posat en marxa en la matèria, que ofereix un assessorament jurídic integral als seus clients que inclou el desenvolupament i la revisió de polítiques empresarials, la realització de recerques internes o auditories, la creació i gestió de sistemes de denúncia, o la formació de directius i empleats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *